Rólam

Lengyel Emese vagyok, pszichológiai szemléletű asztrológus tanácsadó, meseterapeuta és terápiás kutya felvezető.
Kezdetben csak gyerekekkel foglalkoztam, egy rövid ideig általános iskolában dolgoztam, majd öt évig egy gyermekotthonban fejlesztő pedagógusként, így széles körű tapasztalatokra tettem szert a gyermeki lélek tekintetében. Beleláttam milyen egy családban felnövekvő gyermek fejlődése, és milyen, ha egy gyermeknek nem adatik meg, hogy egy biztonságos, meleg családi légkör vegye őt körül. A gyermekotthonban eltöltött évek rádöbbentettek arra, hogy milyen fontos a gyerekek érzelmi nevelése, és milyen jelentőséggel bír életünk kezdeti szakasza, mikor alapkapcsolati mintáink bevésődnek, milyen jelentősége van a szüleinkkel való kapcsolatnak, illetve annak hiányának.
Mindemellett elindultam saját önismereti utamon, ami fordulópont volt az életemben és gyökereiben változtatta meg a szemléletemet magamról és a világról. A saját érzelmi és belső világommal való többéves munka, annak megdolgozása is abba az irányba vitt, hogy ezzel a területtel foglalkozzak, és segítsem a hozzám fordulókat ugyanezen az úton, a tőlem telhető legjobb tudással. Így jutottam el a meseterápiához és az asztrológiához. Mind a kettőben közös, hogy szimbólumokkal, képekkel, ősképekkel dolgozik és egy külső szempontból segít az önismeret útján, hogy jobban megértsük saját magunkat, belső világunkat, elakadásainkat, nehézségeinket, de ezzel együtt tudjunk kapcsolódni erőforrásainkhoz és tudatosítsuk képességeinket, készségeinket is. Így az utóbbi évben már nem csak gyerekekkel, hanem felnőttekkel is elkezdtem foglalkozni. Úgy gondolom, hogy a kettő között valójában nincs is olyan nagy különbség, mint elsőre gondolnánk, hiszen egy önismereti folyamatban, kikerülhetetlen, hogy a belső gyermekünkkel is foglalkozzunk és kapcsolódjunk hozzá.
A legjobb (munka)társ
Gordon, a terápiás kutya

Az állat-asszisztált foglalkozások középpontjában Gordon kutyus áll, akivel egészen kis korában hozott össze a sors. Gordon első éve rengeteg játékkal és tanulással telt, amit mindketten borzasztóan élveztünk. Számtalan trükköt megtanítottam neki. Akkoriban még nem is sejtettük, hogy mennyi gyereknek fogunk ezzel mosolyt varázsolni az arcára.
Majd egészen véletlenül megláttam egy videót egy fejlesztő foglalkozásról, amiben egy terápiás kutya is részt vett, és akkor, abban a pillanatban éreztem, hogy ez a mi utunk.
Sok-sok gyakorlás után 2014-ben tettük le a vizsgánkat és azóta is heti rendszerességgel dolgozunk a gyerekek nagy örömére, és persze a miénkre is. Szabadidőnkben sok időt töltünk az erdőben, ahol Gordon teljesen otthon érzi magát. Öröm nézni, ahogy minden évszakban megtalálja a legjobb dolgokat: tavasszal a friss fűben hempereg, vagy épp az esőcseppeket próbálja elkapni, nyáron megunhatatlanul úszik a labdája után a vízben, ősszel szeret a lehullott falevelekben ugrálni és télen egy jót hemperegni a frissen leesett hóban. Gordon, a nagy aktivitása mellett, egy rendkívül nyugodt és türelmes kutyus. Szokták mondani, hogy a kutyák épp olyanok, mint a gazdái. Az biztos, hogy ebben nagyon hasonlítunk.
Tanulmányaim
Pszichológiai szemléletű asztrológus tanácsadó
Artemisz Asztrológia Iskola, 2019-2024
Az elmúlt tíz évemben nagy hangsúlyt fektettem az önismeretre, önmagam, személyiségem, cselekedeteim és az ehhez szorosan kapcsolódó transzgenerációs minták mélyebb megismerésére. Az Artemisz Asztrológiai Iskola által egy olyan csodás eszközt, tudást kaptam a kezembe, aminek a működése mind a mai napig elvarázsol. Az asztrológia szimbólumrendszere egy nagyon pontos személyiségtérképet ad magunkról, egy kulcsot önmagunk megértéséhez. Önmagam, lelki működéseim jobb megismerése segített hozzá ahhoz, hogy rátaláljak az utamra és a hivatásomra.
Metamorphoses meseterapeuta
Metamorphoses Meseterápiás Képzés, 2020-2021
Amikor saját magamon több ízben megtapasztaltam, milyen hatalmas erejük van a belső képeknek, elkezdtem a mesékkel foglalkozni, hiszen a mese hallgatása alatt is belső képeket készítünk, amik hatással vannak ránk. A képzés alatt átadott roppant tudásanyag, a Boldizsár Ildikó által megalkotott Metamorphoses Meseterápiás módszer hozzásegített ahhoz, hogy hogyan tudom a meséket, történeteket, mítoszokat tudatosan használni, akár önismereti célból, vagy akár valamilyen lelki elakadás, nehézség, konfliktus esetén segítségül hívni. A képzésen nem csak elméletben, de gyakorlatban is átéltem és kipróbáltam a módszer működését, ami még inkább megerősített abban, hogy a mesék milyen nagyszerűen használhatók lelki gyógyításra.
Erdőmerülés programvezető
Mert Marketing Kft., 2021
A természettel való kapcsolódás, természetben „fürdőzés” pozitív hatásait saját magamon is tapasztalom, de számos tudományos kutatás is foglalkozik már vele. Az Erdőmerülés programvezető képzésen áttekintettük az erdőmerülés módszertanát és segítséget kaptam egy erdőmerülő séta összeállításához. Az erdőmerülés séta lényege a befelé figyelés, az itt és most-ba érkezés, lelassulás.
MesÉLŐtermészet Képzés
Farkaskő Noszvaji Barlang Művésztelep Egyesület, 2019
A jelenlegi digitális eszközökkel túlzsúfolt korban úgy éreztem, nagyon fontos hangsúly fektetni a természettel való kapcsolódásra. A MesÉLŐtermészet képzésen megtapasztaltam olyan természetművészeti játékokat, amik a természetre való odafigyelést segítik, illetve a mesékkel szinergiában az érzelmi világunkra is hatnak. Nagyon szuper eszközöket kaptam a természethez való kapcsolódás megsegítésére.
Állatasszisztált terápiás kutyafelvezető
Hajdúsági Vakvezető- és Segítőkutya Képzésért Alapítvány, 2014
Hosszas gyakorlás és felkészülés után, Gordonnal levizsgáztunk a Reménysugár Gyermekotthon nagymacsi lakóotthonában. A HVSK Alapítvánnyal azóta is szoros együttműködésben vagyunk és részt veszünk különböző bemutatókon óvodákban, iskolában.
Gyógypedagógiai mentorpedagógus
Szent Gergely Népfőiskola, 2014-2015
Ez a pedagógus továbbképzés hozzásegített, hogy a sajátos nevelési igényű, tanulási zavarral küzdő, illetve pszichés fejlődési zavarral küzdő gyerekekről, illetve nevelésükről bővítsem a tudásom. Ezt kombináltam az állat-asszisztált terápiával és kerestem az összekapcsolódási lehetőségeket, azaz hogy kutyás terápiával hogyan lehet megsegíteni, megtámogatni a gyerekek fejlődését.
Mozgás- és képességfejlesztés terápiás kutyával 3-16 éves korú gyerekek számára
Bevezetés a kutyával támogatott programok elméletébe és gyakorlatába, 2014
Gordon kutyussal 2011-ben hozott össze a sors. Mikor elhatároztam, hogy kutyás terápiával szeretnék foglalkozni és megkezdődött a felkészülésünk, kerestem a lehetőségeket, hogy ezen a téren bővítsem a tudásom. Ezen a képzésen sokat tanultam az állat-asszisztált terápia elméletéről és gyakorlatáról, saját magam is átéltem és kipróbáltam, milyen egy kutyás játékban részt venni illetve milyen fejlesztési lehetőségek rejlenek benne.
Tanító
Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola
A tanítóképző főiskolán széleskörű tudásra tettem szert, legkedveltebbek számomra a pszichológiai, fejlődéslélektani tantárgyak voltak, valamint mindig nagyon érdekeltek az alternatív pedagógiai irányzatok. Tanítói munkám alatt a Jena-plan módszereit használtuk, illetve gyakran vontam be elemeket a Waldorf pedagógia gyakorlataiból is. A főiskolán nagyon nagy hangsúlyt fektettek a gyakorlatra, így első évfolyamtól kezdve számos tanítási gyakorlatunk volt, amit minden esetben precíz óratervezés előzött meg. Az ott megszerzett tapasztalatomra foglalkozások tervezésénél, előkészületénél ma is nagyban támaszkodok.